الماس سرخ

Saturday, January 28, 2006

غربت نگاه


در سکوت غربت شبهای عشق

می نشينم من بر دنيای عشق

می کنم هر لحظه رويت را نگاه

تا که از خاطر نری با يک نگاه

ای امير روزهای شيرين من

ای طلوع صبح فرداهای من

باز با من بيا در شهر عشق

تا که با تو سر کنم رويای عشق

من که با تو گشته ام افسانه ای

ترک عشقت را نگو ديوانه ای؟
posted by Almas at 2:45 PM 14 comments

Sunday, January 22, 2006

تقویت حافظه با نوشابه گازدار





بنا به نظر متخصصین، نوشیدنیهای گازدار، که همواره توسط مبلغین رژیمهای سالم نهی میشوند، میتوانند موجب تقویت حافظه شوند.

عصب شناسان دانشگاه کلدونیان گلاسگو (Glasgow Caledonian) مصرف مقدار نوشیدنی غیر الکلی معادل دو قوطی نوشیدنی گازدار را، روشی برای تقویت و نگهداری حافظه میدانند و میگویند که این نوشیدنیها میتوانند با زوال عقل یا dementia در افراد سالخورده مبارزه نمایند.

دکتر لی رایبی (Leigh Riby) مدرس روانشناسی که این تحقیقات را رهبری میکند، میگوید که افرادی که برای امتحانات خود درس میخوانند میتوانند با افزودن قند به رژیم روزانه خود، موفقتر باشند.

او تحقیقات خود بر روی بخشی از مغز متمرکز کرده که هیپوکمپوس (hippocampus) نام دارد و حافظه تازه در آن ساخته میشود و با بروز dementia، رو به ضعف میرود.

دکتر رایبی با استفاده از مجموعهای از آزمایشهای حافظه و روشهای تصویربرداری از مغز، عکسالعملهای داوطلبان را قبل و بعد از نوشیدن یک نوشیدنی شیرین ارزیابی میکند. نتیجه اینکه آنها موفق شده اند 17% بیشتر از قبل چیزهایی را به خاطر آورده و از حافظه خود استفاده کنند.

او گفت : "اکثر ما میدانیم که مواجهه انسان با موقعیتهای پرتنش، به طور طبیعی موجب افزایش میزان گلوکز در بدن و به خصوص در هیپوکمپوس میشود."

"همچنین افراد بیشتر قادر به یادآوری واضح موقعیتهای ترسناک یا خطیر هستند تا وقایع عادی. این سیستم گلوکز-حافظه، برای کمک به بقای انسان به وجود آمده است و متاسفانه در سنین بالا به خطر میافتد."

از 25 داوطلب شرکت کننده در این آزمون که در سنین 18 تا 52 سال بودند، خواسته شد که فهرستی از کلمات را به خاطر بسپارند.

آنهایی که آب مخلوط با اسانس پرتقال و 25 گرم شکر (تقریبا معادل مقدار موجود در یک قوطی کوکا کولا) نوشیده بودند، 11% بیشتر از دیگران موفق به حفظ لغات شدند.

اگر شرکت کنندگان دوبرار این مقدار شکر مصرف کرده بودند، قادر بودند تا 17% پیشرفت داشته باشند. آنها همچنین توانستند یک هزارم ثانیه سریعتر از قبل، لغات را به یاد بیاورند.
posted by Almas at 2:28 AM 14 comments

Thursday, January 19, 2006

مراقبت از پوست، مو و ناخن


پوست
در زمستان و در مقابل هوای سرد، پوست به مراقبتهای ویژه ای نیاز دارد تا شادابی و سلامت خود را حفظ کرده و دچار سرمازدگی نشود. به راهکارهای زیر توجه کنید:

• یکی از مهمترین عوامل شادابی پوست در هر فصل، رطوبت است. میزان رطوبت پوست شما به آنچه از داخل و خارج به آن میرسانید بستگی دارد. شما میتوانید با نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز، رطوبت پوست خود را تامین کنید. همچنین استفاده از مقدار فراوانی میوه و سبزیجات خام نیز بسیار مفید است زیرا علاوه برآب، دارای ویتامین A نیز هستند که موجب شادابی پوست میشود. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، استفاده از کرم شب مناسب توصیه میشود.

• اگر امکان دارد، در خانه و محل کار از بخورهای مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی هوایی را که با وسایل گرمازا ایجاد شده است را برطرف کند. میتوانید با گذاشتن یک ظرف آب بر روی بخاری، شوفاژ یا هر وسیله گرمازای دیگر، به رطوبت هوای داخلی بیافزایید.

• هنگام حمام گرفتن، از آب بسیار داغ استفاده نکنید و تا حد امکان درجه آب را کم کنید. هرچه آب گرمتر باشد، رطوبت بیشتری از پوست شما خواهد گرفت.

• پس از حمام، قبل از اینکه بدن خود را خشک کنید، مقداری کرم یا لوسیون مرطوب کننده به پوست خود بمالید تا رطوبت را حفظ کند.

• از صابونهای مرطوب کننده استفاده کنید. این صابونها چربی طبیعی بدن را پاک نمیکنند. اگر امکان حمام در وان را دارید، هر از گاهی وان را با آب گرم پر کنید و مقداری روغن حمام یا لوسیون دلخواهتان را به آن بیافزایید.این حمام به بازیافت چربی و رطوبت پوست شما بسیار کمک میکند.

• برای قسمتهای بسیار خشک مانند آرنج، کف پا و سر زانو، در روز دو مرتبه از روغن بادام استفاده کنید و آنرا به خوبی بر روی قسمتهای خشک ماساژ دهید.

• شستشو با لیفهای گیاهی برای پاک کردن سلولهای مرده پوست بسیار مفید است. اگر مدتی قبل از حمام نواحی زبر و خشک پوست را کرم یا روغن گیاهی (حتا روغن زیتون) بمالید، پوسته های مرده این قسمتها بسیار بهتر پاک میشوند.
مو
در زمستان مو نیز، مانند پوست، رطوبت خود را از دست میدهد. با رعایت نکات زیر میتوانید درخشش و شادابی را به موهای خود بازگردانید:

• هنگام انتخاب شامپو، نرم کننده و محصولات آرایشی و بهداشتی مو، انواعی را انتخاب کنید که دارای مواد جاذب رطوبت، مانند پروتئین و پانتنول panthenol باشند. این مواد آب را در خود نگه میدارند و در حفظ طراوت مو، سیار موثرند.

• هنگامی که از نرم کننده استفاده میکنید، موها را درلوازمی چون کلاه پلاستیکی حمام یا کیسه نایلون و یا یک حوله گرم بپیچید و مدتی به نرم کننده وقت بدهید تا جذب موها شود. اگر از نرم کننده پروتئینه استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید دید.

• در ماههای سرد سال، از خشک کردن بیش از اندازه موها با سشوار دستی بپرهیزید. اگر مجبور به خشک کردن یا فرم دادن موها با سشوار هستید، از شامپوهای مخصوص یا اسپریهای محافظ استفاده نمایید.

• لااقل هر ماه یک مرتبه موهای خود را با استفاده از کرمها و ماسکهای مو، ویتامینه کنید. قبل از مصرف حتما به دستورالعمل این مواد توجه کنید و نوعی از آنرا تهیه کنید که مناسب جنس موی شما باشد.

• اگر موی شما بسیار خشک است، از لوازم زیبایی و آرایشی مو بدون الکل استفاده نمایید. ژلها و موسهای مرطوب کننده نیز از انواع معمولی آن برای شما بهتر هستند.

• هنگام استفاده از کلاه، شال و بلوزهای یقه اسکی پشمی، حتما از یک روسری یا شال ابریشمی در زیر آن استفاده کنید.پشم، بسیار جاذب رطوبت است و موجب خشکی موهای شما خواهد شد.

• واکس مو یا کرم مو را بیش از حد استفاده نکنید زیرا تنها موجب سنگینی مو میشوند و هیچ چربی یا رطوبتی به آن اضافه نمیکنند.

• همواره نوک موها را کوتاه و مرتب کنید. اگر نوک موی شما خشک و چند شاخه شده است، کمی آنرا کوتاه کنید تا هم خوش حالت تر شود و هم نازکی و شکنندگی در سراسر مو منتشر نشود.

• از مدل موهایی که لازمه آن سشوار کشیدن روزانه است، دوری کنید و موی خود را با لوازم کم خطرتر مانند بیگودی و انواع موپیچهایی که از جنس فوم هستند، بیارایید.

• هرگز از بیگودیهای ابری استفاده نکنید زیرا تمام رطوبت مو را به خود جذب میکنند.

• هرگز مویی را که آغشته به مواد آرایشی مانند ژل، موس یا واکس است را سشوار نکشید و نپیچید. ابتدا تمام این مواد را به خوبی بشویید و سپس به آراستن مو بپردازید.

ناخن
ناخنها در زمستان به رسیدگی خاص نیاز دارند. ناخنهای خشک بسیار شکننده و حساس میشوند. با استفاده از نکات زیر میتوانید ناخنهایی سلامت و زیبا داشته باشید.

• هنگامی که به کاری چون شستشو و نظافت میپردازید حتما دستکش لاستیکی به دست کنید. دستکشهای نازک جراحی برای کارهایی چون حمام کردن بچه (نه نوزاد) و شستن مو مناسب هستند و انواع زمخت تر آن برای شستن ظروف و نظافت منزل به کار می آیند.

• هنگامی که به دستها کرم میزنید، مقداری هم بر روی ناخنها و پوست اطراف آن بمالید.

• اگر ناخنهای شما بیش از حد ترد و شکننده هستند، با نظر پزشک خود از بیوتین biotin که ویتامین ب.کمپلکس است، استفاده نمایید. این ویتامین موجب رشد ناخن و حفظ رطوبت آن میشود.

• هربار که ناخنها به مدت زیاد در معرض آب قرار میگیرند، روی آنها را با کرم مخصوص ناخن چرب کنید یا پنبه ای را به کمی روغن زیتون یا بادام آغشته کرده و به ناخنها بمالید.

• پوسته های اطراف ناخن را قیچی نکنید، بلکه آنها را پس از جرب کردن با ابزار آرایش ناخن به عقب برانید.
posted by Almas at 1:49 AM 10 comments

Wednesday, January 18, 2006

سکوت


*
سکوت سرشار از سخنان ناگفته است. سکوت بی صدا نيست .

سکوت صدايی است که شنيده نمی شود.
سکوت لحظه ايست که فقط نگاه ميکنی .
همان مرز نگاهی که همه چيز را ميشود با آن فهميد.
همان آرامش نگاهی که ميشود با آن تا لبه خط خيال رفت.
همان چرخش نگاهی که به طرف همه می چر خد و با همه چيز حرف ميزند.
همان نقطه ای که می توانی صدای گريه را درک کنی و صدای تپش قلب را.
سکوت همان حالتی است که ميشود صدای دور شدن را شنيد.
همان قصه ای که ميگويند ميشود خيلی آرام و بی حرکت فرياد زد.
سکوت همان حس غريبی است
که اگر با آن بروی به همه لحظه های گذشته می رسی و به همه آرزوهای آينده .
سکوت لحظه مرور خاطره هاست و لحظه ياد آوری زندگی .
و سکوت فاصله ايست بين نگاه و طنين صدا .
در سکوت ميشود فرياد زد . ميشود تنها شد تنهای تنها . !
ميشود بدون صدا حرف زد. و بدون تلاش فکر کرد

"تو مپندار که خاموشي ما
هست برهان فراموشي ما"
posted by Almas at 3:47 AM 3 comments

Sunday, January 15, 2006

تقدیم به همسرم



دوستت دارم بيشتر از معنای واقعی كلمه دوست داشتن!
دوستت دارم چون تو ارزش دوست داشتن را داری!
دوستت دارم چون تو نيز مرا دوست می داری!
دوستت دارم همچو طلوع خورشيد در سحر گاه عشق!
دوستت دارم همچو تكه ابرهای سفيدی كه در اوج آسمان آبی در حال عبورند!دوستت دارم چون تو رو ميخواهم و تو نيز مراميخواهی!
دوستت دارم از تمام وجودم ، با احساس پر از محبت و عشق!
دوستت دارم بيشتر از آنچه تصور می كنی!
دوستت دارم ، همچو رهايی پرنده از قفس و پرواز پر غرور او در اوج آسمان ها، همچو امواج دريا كه آرام به كنار ساحل می آيند و آرام نيز به دريا می روند ، همچو غنچه ای كه آرام آرام باز می شود و گل می شود ، همچو اواخر زمستان كه شكوفه های بهاری باز می شوند !
دوستت دارم همچو چشمه ای در دل كوه كه آرام جاری می شود بر روی زمين و تبديل به آبشاری می شود كه از دل كوه سرازير می شود!
دوستت دارم همچو مهتابی كه شبهای تيره و تار را با حضورش پر از روشنايی ميكند!
دوستت دارم همچو باران ! بارانی كه تن تشنه دنيا را جان ميدهد و می شويد !دوستت دارم چون چشمانت اين حقيقت قلبم را باور دارد !
دوستت دارم ، چون تو آخرين اميد زندگی منی، و لياقت اين دوست داشتن را داری!
دوستت دارم تا حدی كه قلبم و احساسم ظرفيت اين ابراز دوست داشتن را نسبت به تو داشته باشند!
دوستت دارم ، چون با باوری عميق در قلب من نشستی و مرا هدف و اميد زندگی خود قرار دادی!
دوستت دارم چون از زندگی ودنيا گذشته ای تا با من بمانی !
دوستت دارم چون نگذاشتی حتی يك قطره اشك از چشمانم سرازير شود!دوستت دارم چون كه ياری ام ميكنی تا از اين سيلاب زندگی به راحتی عبور كنم و خودم را در دشت آرزوهايم همراه با تو ببينم!
دوستت دارم فراتر از باور يك رويا و فراتر از باور يك حقيقت!
دوستت دارم ، چون با اطمينان و اعتماد كليد قلب سرخ و پر از عشقت را به من دادی!
دوستت دارم چون كه با احساس پر از صداقت قلم سردم را بر روی كاغذ زندگی ميكشم و اين شعر و ترانه ها را برايت می سرايم!
مجنونم از مجنون عاقل تر ، و ديوانه ام از فرهاد عاشق تر!
نگاه به قلب كوچك و پر از درد من نكن كه همين قلب يك دنيا عشق و محبت در آن نهفته است!
نگاه به چشمهای آرام و خسته من نكن ، اين چشم يك دنيا اشك در آن است!نگاه به چهره پريشان من نكن ، اين چهره عاشق چهره تو می باشد!
دوستت دارم چون كه تو اولين و آخرين معشوق من می باشی!
دوستت دارم چون زمانی كه دفتر عشق را می گشايی و ميخوانی با خواندن نوشته هايم اشك از چشمانت سرازير می شود
posted by Almas at 11:18 PM 15 comments

Saturday, January 14, 2006

هزار دلار هزينه برای شبيه سازی يک گربه



اين گربه نخستين گربه ای است که به صورت شبيه سازی تولد شده است.

اين گربه نخستين گربه ای است که به صورت شبيه سازی تولد شده است.

دانشمندان با استفاده از دی ان ای گربه مرده يک زن آمريکايی، توانستند بچه گربه ای را با مشخصات گربه مرده شبيه سازی کنند.

اين خانم آمريکايی که جولی معرفی شده، برای اين عمل شبيه سازی پنجاه هزار دلار به موسسه ای در کاليفرنيا پرداخت کرده است.

جولی که به علت بيم از خشونت احتمالی مخالفان شبيه سازی حيوانات نخواسته است نام کاملش فاش شود، درباره بچه گربه جديدش که نامش" نيکی کوچولو" است و 9 هفته سن دارد گفت که از لحاظ شکل و رفتار کاملا شبيه به گربه قبلی اش است.

کمپانی شبيه سازی اعلام کرد که در حال حاضر سفارش شبيه سازی پنج گربه ديگر را در اختيار دارد، اميدوار است بتواند در ماه مه سال آينده نخستين عمل شبيه سازی سگ را نيز آغاز کند.

اين کمپانی اعلام کرد تا پايان سال 2006 قصد دارد در مجموع 50 گربه ديگر به اين شيوه توليد کند.

تاکنون کمپانی های شبيه سازی ديگر دست به شبيه سازی موش، خرگوش، خوک، بز، گاو، گوسفند و اسب زده اند.

منتقدان عمل شبيه سازی حيوانات خانگی، اين عمل را استفاده بيهوده و بی بهره از فناوری می دانند و عقيده دارند که حيواناتی که به صورت شبيه سازی توليد می شوند، سلامتی شان به خطر می افتد و از اين بابت به شدت رنج می برند.

فعالان حمايت از حيوانات نيز اعلام کرده اند "زمانی که هزاران حيوان ولگرد در خيابانها وجود دارد، هيچ دليلی برای شبيه سازی حيوانات وجود ندارد."
posted by Almas at 10:47 PM 12 comments

Thursday, January 12, 2006

امید




اميد را با دستهايم
با تارهاي وجودم ساختم
اميد را جرعه جرعه نوش کردم
چنان مي سازمش که در اوج نااميدي
خوب مي دانم هست و
سوسويش کمکم خواهد کرد
چنان مفيد
چنان زيبا
که بي مثل و مانند است
تنها اميد است که مي ماند
posted by Almas at 11:18 PM 12 comments

Wednesday, January 11, 2006

هنوز باور ندارم






هنوز باور ندارم از تو جدا مانده ام ای جنگل سر سبز کنار رود

ای دريای آشنا و ای سکوت ساحل بی سرود ؛

افتاده ای خاموش ، در وحشت شبهای بی مهتاب .

در اين شب تاريک ، ايکاش ،فانوس ما نمی شکست .

و سفر به روز رسيدنم ، دوباره ؛ به سنگچاله افتاد
.
posted by Almas at 4:07 AM 7 comments

Tuesday, January 10, 2006

يک برگ کوچولو


یک برگ کوچولو

تنهای تنها بود

بالای یک شاخه

در فکر فردا بود

پایین آن سرو تناور

کنده ای خشکیده بر جا بود

در زیر پای کنده

یک سنگ عجیب سخت بر پا بود

که نگاهش رو به بالا بود

بادی وزید از شرق ...

آن برگ کوچولو

سردش شد و لرزید

آن سنگ سرد سخت

آن برگ را می دید ...

آن برگ کوچولو ...

آهسته باخود گفت :

" چه سنگ زیبایی ! "

خورشید خندید و ...

وای

آسمان هم ریسه رفت و برگ را آزرد .

آن برگ غمگین شد

غمگین تر از هر روز

اما

نگاهش رو به سمت سنگ سرد و سخت و زیبا بود .

روزها آمد و شبها رفت ...

آن برگ کوچولو ...

با سنگ سرد سخت

هر روز می خندید

هر روز می گریید

هر روز با لالایی آن سنگ

می خوابید

تنها امیدش ...

دیدن آن سنگ زیبا بود !

یک روز از او پرسید :

" ای سنگ نانازی !!! تو قلب هم داری ؟ "

نه ؟

من که می دانم درونت قلب هم داری ...

ای داد ..... ای بیداد !

آن سنگ خندید و ..

شب آمد و ...

خوابید .

آن برگ سردش شد

آن برگ می لرزید

آن برگ ...

در گوش آن برگ کوچولوی تنها

صدای باد وحشی بود

می پیچید

آن برگ سردش شد

آن برگ می لرزید

آن برگ ...

اشکی از دو چشمانش

به روی سنگ

آری

فروغلطید

آن سنگ

از جا جست

آن سنگ

در خمیازه ای مبهم!

چشمش به بالا خورد

آن برگ کوچولو

چشمش به چشم سنگ

از شاخه افتاد و ...

در فکر فردا مرد

یک برگ کو چولو

تنهای تنها بود
posted by Almas at 5:30 PM 3 comments

Monday, January 09, 2006

نيايش


غرورعاشقانه ای شروع هرترانه ای

تنهاتويی اميدمن توعشق جاودانه ای

مغموم اين زمان منم درآتش است جان وتنم

شوريده حالم راببين هرکوبه ای را ميزنم

کس نيست دراين خانه ها غير از همين ديوانه ها

کُنجی نشسته عاشقی درحُزن اين ويرانه ها

ای برتر از هرچه که هست دارندۀ بالا و پست.

عشق تو بر جانم نشست عشق توبرجانم نشست

جزتو ندارم همدمی بردردهايم مرهمی

تنها تو هستی يار من جزتو ندارم همدمی
posted by Almas at 4:32 PM 8 comments

Saturday, January 07, 2006

آرايش چشم




آرايش چشم(خط چشم، سايه چشم و ريمل) مفرح ترين بخش آرايش صورت است. در اينجا نکاتي وجود دارند که مي تواند به شما در انتخاب رنگ هايي که بيشتر به شما مي آيند کمک کند.


چشمان قهوه اي: سايه هاي آبي تيره، طوسي، خاکستري و سربي به چمان قهوه اي شما کمک مي کنند تا برجسته تر و زيباتر جلوه نمايند.

چشمان آبي: سايه قهوه اي ، شتري و خاکستري مايل به قهوه اي چشمان آبي را آبي تر جلوه مي دهد.

چشمان سبز: سايه هاي صورتي، عنابي روشن ، ارغواني روشن و صورتي مايل به قهوه اي تيره چشمان سبز را سبزتر جلوه مي دهند.

سايه چشم: سايه بر کل پشت چشم مي نشيند يعني فضاي بين خط مژه ها و ابروها. در رنگ ها و فرم هاي مختلف وجود دارد و شامل فرم کرم (که براي پوست هاي خشک مناسبند) ، مات که براي پوست هاي چرب مناسبند و مداد که براي هر پوستي مناسب است.



ريمل: سابقا فقط به رنگ مشکي وجود داشت اما امروزه شما مي توانيد در تمام رنگ ها آنها را پيدا کنيد. ريمل مشکي فقط براي بلند و پر نشان دادن مژه ها استفاده مي شد .
اگر خواستيد از ريمل هاي رنگي استفاده کنيد توصيه مي کنيم که از رنگ هاي تيره تر مانند آبي ، سرمه اي يا سربي که نقطه مقابل سبز و آبي هستند استفاده نماييد. ريمل هاي سبز و آبي بسيار غير طبيعي جلوه مي کنند .


ريمل به شکل ظرفي است که داراي فرچه يا عصايي با انتهاي برس مانند مي باشد. بعضي از فرچه ها منحني و بعضي صاف هستند و انتخاب آنها بسته به سليقه و نظر شما دارد.
posted by Almas at 9:39 PM 6 comments

Thursday, January 05, 2006



من میگم زندگی درده تو میگی دلت شکسته

من میگم زندگی سرده تومیگی بخاری نداره

من میگم دوسش داشتم تو میگی مگه الان نداری

من میگم دلم و شکست ورفت

رفت تا فراموشم کنه

رفت تا از چشام فرار کنه

اون رفت منم رفتم

رفتم تا خودم خودم رو نشناسم

رفتم تا از خودم فرار کنم

رفتم تا از دلم فرار کنم

رفتم تا خودم و گم کنم

ولی هنوزم در پی اونم
posted by Almas at 8:57 PM 2 comments

Wednesday, January 04, 2006

چرا حق وتو به وجود آمده؟

حــــــــق وتو به معني حق مخالفت کردن و رّد نمودن قانون يا تصميمات ديگران د سابقه اين امر مربوط ميشود به روم د در روم باستان در دوره جمهوريت، دو کنسول اداره امور کشور را به دست ميگرفتند و از سوی سناتورها، اختيارات لازم به کنسولها تفويض ميگرديد

بـــــــرای جلوگيری از تعديات احتمالي کنسولهای دوگانه، تعدادی نماينده از سوی مردم و ارتش، بعنوان نمايندگان و ناظرين مجلس و مردم، برگزيده ميشدند د اين نمايندگان حق وتو داشتند و در صورت مخالفت، تصميمات سنا يا کنسولها بلااجرا ميماند

امــــــــروزه نيز نمايندگان پنج کشور بزرگ يعني فرانسه، آمريکا، چين، روسيه و انگلستان در شورای امنيت از حق وتو برخوردارند د باين معني که تصميمات متخذه شورای امنيت با مخالفت يکي از نمايندگان پنج کشور نامبرده، بالااجرائ ميماند د بد نيست بدانيم که در سال 1944 در کنفرانس «دامبارتن اوکس» در آمريکا، طرح اساسنامه سازمان ملل متحد توسط نمايندگان چهار کشور آمريکا، روسيه، چين و انگلستان تنظيم گرديد که در آن خبری از حق وتو نبود د ولي در فوريه
سال 1945 ميلادی در کنفرانس «ياتا» در روسيه حق وتو برای کشورهای بزرگ مطرح و تصويب شد
posted by Almas at 6:26 PM 0 comments